ete.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Haberleşme sistemlerine giriş | Chapter 1. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
2 | Fourier dönüşümü, frekans bölgesinde işaret ve sistemlerin davranışı, rasgele işaretler ve gürültü, spektral güç yoğunluğu | Chapter 2. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
3 | Doğrusal sistemler ile işaretlerin iletimi, bant genişliği ve güç, bant geçiren işaretler ve sistemler | Chapter 2. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
4 | Sürekli dalgalı modülasyonu, genlik modülasyonu (AM), AM sezimi | Chapter 3. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
5 | Doğrusal modülasyon teknikleri: DSB-SC, SSB, ve VSB modülasyonu, modülasyonlu işaretlerin analizi ve sezimi | Chapter 3. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
6 | FDM, açısal modülasyonlar: PM ve FM, FM işaretlerinin modülasyonu ve demodülasyonu | Chapter 4. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
7 | Süper-ara-katlı alıcı, sürekli dalgalı modülasyon sistemlerinin gürültü analizi | Chapter 4. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
8 | Ara sınav için tekrar gözden geçirme | Ders notları |
9 | İşaret örnekleme kuramı, bant geçiren örnekleme | Chapter 7. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
10 | Analog darbe modülasyonu, darbe genlik modülasyonu, PWM ve PPM, bant genişliği - gürültü dengesi | Chapter 7. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
11 | Darbe kod modülasyonu (PCM), delta modülasyonu, türevsel PCM | Chapter 7. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
12 | Taban bantta darbe iletimi, uyumlu süzgeç, ikili PCM gürültü performansı | Chapter 8. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
13 | Taban bantta ikili PAM, Nyquist darbe biçimleme, semboller arası girişim (ISI) | Chapter 8. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
14 | Uyumlu süzgeç ve dallı gecikme hatlı denkleştirici kullanan optimum doğrusal alıcı | Chapter 8. Communication Systems, S. Haykin and M. Moher |
15 | Uygulama örneği: sayısal abone hatları (DSLs), final sınavı için tekrar gözden geçirme | Ders notları |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | S. Haykin and M. Moher, Communication Systems, John Wiley & Sons, 2010, 5th ed., ISBN: 978-0-470-16996-4. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1) J. G. Proakis and M. Salehi, Communication Systems Engineering, Prentice Hall, 2nd ed. 2002. 2) B.P. Lathi, Modern Digital and Analog Communication Systems, Oxford University Press, 3rd ed., 1998. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 5 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 228 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve elektronik mühendisliği ile ilişkili problemlerde kullanmak üzere matematik, temel bilimler ve ilgili diğer mühendislik alanlarında yeterli altyapıya sahiptir. | X | ||||
2 | Elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini ve cihazlarını kullanır. | X | ||||
3 | Bir elektrik ya da elektronik sistemi, sistem bileşenlerini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemleri uygular. | X | ||||
4 | Elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, teknik sembolleri ve resim kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
5 | Simulasyon ve/veya deney tasarlar, yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve sonuçları yorumlar. | X | ||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
7 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının mesleki ve etik sorumlulukları ile hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | ||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
10 | Hayat boyu öğrenme istidatı, yeteneği ve eğilimine sahiptir. | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest